SzukajRadcy.pl

Porady radców prawnych

Czy przedsiębiorca może zwrócić rzecz zamówioną przez internet bez podawania przyczyny?

Czy przedsiębiorca może zwrócić rzecz zamówioną przez internet bez podawania przyczyny?

Przywykliśmy do tego, że jako konsumenci zamawiając jakiś produkt przez internet albo telefonicznie (czyli poza lokalem sprzedającego), co do zasady możemy w terminie 14 dni zwrócić ten produkt bez podawania jakiejkolwiek przyczyny.

Od 1 stycznia 2021 r. przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (nie może, więc być to spółka) również może skorzystać z tego prawa.

Warunkiem jest aby z treści zawieranej umowy sprzedaży wynikało, że nie posiada ona dla takiego przedsiębiorcy charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

Jeżeli, więc kupujemy np. nowy laptop przez internet, jako przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, polegającą na świadczeniu usług w zakresie sprzątania powierzchni biurowych to możemy skorzystać z powyższego prawa do odstąpienia od umowy.

Mateusz Matuszczyk

Radca prawny

Tel. 605-514-079

kontakt@radca-matuszczyk.pl

www.radca-matuszczyk.pl

Autor porady:
Data utworzenia:
21.05.2024

    Wyślij wiadomość

    Wiadomość jest przekazywana bezpośrednio do wybranego radcy prawnego

    Dane osobowe są przetwarzane przez Krajową Izbę Radców Prawnych z siedzibą w Warszawie, przy ul. Powązkowskiej 15 wyłącznie w celu przesłania korespondencji do wybranego radcy prawnego. Podanie danych jest niezbędne w celu realizacji kontaktu. Dalsza korespondencja następuje poza systemem szukajradcy.pl. Kliknij tutaj jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o przetwarzaniu Twoich danych osobowych.