SzukajRadcy.pl

Porady radców prawnych

Błędy w księdze wieczystej nieruchomości - jak je usunąć?

Błędy w księdze wieczystej nieruchomości - jak je usunąć?

Księgi wieczyste nie zawsze zawierają prawidłowe i aktualne informacje dotyczące nieruchomości. Do usunięcia lub aktualizacji niektórych danych wystarczające jest złożenie wniosku do sądu wieczystoksięgowego właściwego dla danej nieruchomości wraz z niezbędnymi załącznikami potwierdzającymi konieczność zmiany treści księgi wieczystej. Dzieje się tak w przypadku aktualizacji danych właściciela nieruchomości, wykreślenia spłaconej hipoteki, wykreślenia służebności osobistej z uwagi na śmierć uprawnionego, etc.

Zdarzają się także wpisy praw, do ujawnienia lub wykreślenia których niezbędne jest przeprowadzenie postępowania sądowego. Niezgodność stanu prawnego ujawnionego w księdze wieczystej z rzeczywistym stanem prawnym polega na niewpisaniu lub błędnym wpisaniu danego prawa albo wpisaniu nieistniejącego ograniczenia lub obciążenia. Przykładem może być nieujawnienie przez sąd wieczystoksięgowy prawa współwłasności, wpisanie błędnej wysokości hipoteki w dziale IV księgi wieczystej.

W celu usunięcia taki istotnych niezgodności należy złożyć pozew do sądu o uzgodnienie treści księgi wieczystej z rzeczywistym stanem prawnym. Tego rodzaju postępowania są skomplikowane i kosztowne, dlatego warto skorzystać z pomocy profesjonalnego pełnomocnika.

Katarzyna Płowens

radca prawny

tel. +48 604696245

www.kancelariaplowens.pl

Autor porady:
Data utworzenia:
09.09.2024

    Wyślij wiadomość

    Wiadomość jest przekazywana bezpośrednio do wybranego radcy prawnego

    Dane osobowe są przetwarzane przez Krajową Izbę Radców Prawnych z siedzibą w Warszawie, przy ul. Powązkowskiej 15 wyłącznie w celu przesłania korespondencji do wybranego radcy prawnego. Podanie danych jest niezbędne w celu realizacji kontaktu. Dalsza korespondencja następuje poza systemem szukajradcy.pl. Kliknij tutaj jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o przetwarzaniu Twoich danych osobowych.